FAQ - pytania i odpowiedzi
Znajdź poniżej interesującą Ciebie kategorie i sprawdź czy jest informacja której szukasz. Nie znalazłeś odpowiedzi?
Napisz do nas na bok@waltoria.pl, na maila odpowiadamy 7 dni w tygodniu!
Waltoria - informacje podstawowe
Kto może zarejestrować się na platformie Waltoria.pl ?
Każda firma zarejestrowana w Polsce, posiadająca Numer Identyfikacji Podatkowej NIP, który jest niezbędny podczas procesu rejestracji na platformę.
Dla kogo jest przeznaczona platforma sprzedażowa Waltoria.pl ?
Dla każdej firmy, która chce upłynnić swoje nadwyżki magazynowe oraz pełnowartościowe materiały, zalegające na magazynach.
Dla każdej firmy, która chce kupić materiały do produkcji lub dalszej odsprzedaży.
Dla jakich gałęzi przemysłu dedykowana jest platforma?
Platforma jest dedykowana dla wielu gałęzi przemysłu m.in. przemysł ciężki, przemysł motoryzacyjny, przemysł maszynowy, przemysł elektromaszynowy, przemysł stoczniowy, przemysł paliwowo - energetyczny, przemysł budowlany, przemysł metalurgiczny itp.
Jakie mam korzyści ze sprzedaży materiałów na platformie Waltoria.pl ?
Dzięki sprzedaży swoich nadwyżek magazynowych oraz nierotujących materiałów odzyskasz: zamrożone środki finansowe w materiale, przestrzeń magazynową oraz czas na zbędną logistykę i w trakcie remanentów.
Jakie mam korzyści z kupowania materiałów na platformie Waltoria.pl ?
Kupując materiał na platformie zyskujesz dostęp do dużo większego grona oferentów materiałów, niż masz go w swoim portfelu firmowym. Ponadto, możesz kupić materiał w bardziej dogodnych ilościach oraz atrakcyjnej cenie prosto z magazynu sprzedawcy.
Rejestracja
Jak założyć konto ?
Na stronie głównej www.waltoria.pl obok baneru, znajduje się napis "Dołącz do Waltorii", gdzie poniżej znajduje się czerwony przycisk "Zarejestruj się", który należy wcisnąć
Czy wszystkie pola w panelu rejestracji są obowiązkowe?
Nie, pole z numerem telefonu nie jest obowiązkowe. Wszystkie pozostałe pola są obligatoryjne.
Czy wszystkie zgody w panelu rejestracji są obowiązkowe?
Nie. Wymagamy zgody na podpunkty w których na końcu wyrażania jest gwiazdka (*). Pozostałe zgody są nieobowiązkowe.
Co się dzieję po naciśnięciu przycisku "Załóż konto" ?
Otrzymasz na podanego w rejestracji e-maila link aktywacyjny, który należy otworzyć. Następnie, Zespół Waltorii dokona weryfikacji firmy i prześle zwrotnego e-maila z informacją o aktywacji konta.
Czy po aktywacji konta mam dostęp do wszystkich funkcjonalności platformy?
Tak. Od razu po aktywacji konta masz dostęp do wszystkich funkcjonalności platformy.
Czy jest różnica w rejestracji związku z tym czy chcę być sprzedającym, czy też kupującym?
Nie. Rejestrując się otrzymujesz jednocześnie dostęp do obu możliwości. Możesz od razu kupować i sprzedawać materiał na platformie.
Czy na tą samą firmę (NIP) mogą zostać utworzone dwa lub więcej kont na platformie?
Nie. Każda firma może utworzyć w ramach jednego numeru NIP jedno konto na platformie.
Jak długo będę czekać na aktywację mojego konta?
Aktywujemy Twoje konto najpóźniej w ciągu 24h, natomiast postaramy się zrobić to jak najszybciej.
Gdzie znajdę niezbędne dokumenty tj. Regulamin, Politykę Prywatności, RODO ?
Wszystkie dokumenty są dostępne w dolnym panelu na stronie głównej www.waltoria.pl. Ponadto, każdy z tych dokumentów pożesz pobrać w zakładce "Dokumenty do pobrania".
Konto
W jaki sposób mogę się zalogować?
W górnym prawym rogu widnieje ikonka z napisem "Konto" - należy ją nacisnąć, po czym zostaniesz przekierowany do okna z logowaniem. Logowanie następuje przy pomocy e-maila i hasła podanego w trakcie rejestracji.
Co zrobić, gdy zapomniałem hasła?
Jeśli podczas logowania zapomniałeś hasła, naciśnij przycisk "Nie pamiętam hasła". Po podaniu swojego adresu e-mail otrzymasz wiadomość z linkiem, który umożliwi Ci wprowadzenie nowego hasła.
Czy mogę ustawić kod PIN do logowania się na platformę?
Tak. Po zalogowaniu się wejdź w zakładkę "Moje konto", a następnie przejdź do zakładki "Bezpieczeństwo". Tam możesz nadać numer PIN dla Twojego konta.
Czy mogę ustawić dedykowanego e-maila celem przesyłania faktur?
Tak. Po zalogowaniu się wejdź w zakładkę "Moje konto", a następnie przejdź do zakładki "Moje dane". W tym miejscu możesz wpisać dedykowanego e-maila do przesyłania faktur elektronicznych.
Czy moje konto może zostać zawieszone lub zamknięte?
Tak. Jeśli naruszysz zasady regulaminu, mamy możliwość zawieszenia lub zamknięcia konta danego użytkownika.
Jak wylogować się z platformy?
Wybierz na stronie głównej ikonkę "Konto", która znajduje się w górnym prawym rogu. Następnie otworzy się panel klienta, gdzie na dole, po lewej stronie widnieje przycisk "Wyloguj się".
Zakup
Jak mogę znaleźć interesujący mnie materiał?
W górnej części witryny znajduje się okno wyszukiwarki, gdzie możesz wpisać interesujący Cię przedmiot. Masz możliwość szukania we wszystkich kategoriach jednocześnie lub w wybranej przez siebie kategorii. Możesz również skorzystać z zakładki "Kategorie" , która znajduje się w głównym menu lub z boku banera reklamowego.
Jak mogę doprecyzować materiał, którego szukam?
Po wybraniu odpowiedniej kategorii, możesz wybrać podkategorię, która umożliwia wybór precyzyjnych cech produktów tj. materiał, gatunek, norma, rozmiar, rodzaj atestu, kraj pochodzenia itp. Poprzez zaznaczenie odpowiednich pól, materiał na stronie filtruje się zgodnie z zaznaczonymi polami.
Gdzie sprawdzę szczegóły oferty?
Jeśli zainteresowała Ciebie dana oferta, otwórz ją poprzez naciśnięcie obrazka lub nazwy oferty. Każda oferta zawiera najważniejsze atrybuty, opisujący daną ofertę np. rozmiar, materiał, normę, rodzaj atestu, kraj pochodzenia, sposób znakowania itp. Dodatkowo oferta zawiera informację o kosztach transportu i warunkach płatności.
Co oznaczają ceny, które widnieją obok głównej ceny za produkt?
Nasza platforma przelicza wartość danego materiału w jednostkach pomocniczych tj. cena za kilogram, cena za m2, cena za litr, cena za metr. Wartości te są przybliżone i stanowią szacunkową cenę poglądową dla kupującego, celem lepszej weryfikacji oferty pod kątem kosztowym.
Jaki jest czas dostawy materiałów?
Każdy sprzedający jest zobligowany w swojej ofercie podać przybliżony termin realizacji zamówienia, który jest widoczny w ogłoszeniu. Kupując kilka różnych produktów od jednego sprzedającego, zakładany jest najdłuższy czas oczekiwania na materiał.
Jaki jest koszt dostawy materiałów?
Każdy sprzedający podaje indywidualny koszt dostawy materiałów w swojej ofercie dla danego ogłoszenia.
Co zrobić, gdy sprzedawca nie określił kosztu dostawy?
W tym przypadku wycena transportu zostanie ustalona indywidualnie dla danej oferty. Mamy dwie możliwości.
Po pierwsze możemy zadać pytanie sprzedającemu jaki będzie koszt transportu określonego materiału w określonej ilości, podając swój kod pocztowy. Po drugie, sprzedający potwierdzając zamówienie określa wysokość kosztów transportu, które kupujący może zaakceptować lub odrzucić.
Czy mogę zadać pytanie sprzedającemu?
Tak. W każdej ofercie jest możliwość zadania pytania sprzedającemu poprzez opcję "Zapytaj o ofertę". Pamiętaj! Wiadomości pomiędzy użytkownikami transakcji powinny być zgodne z regulaminem i nie powinny zawierać informacji identyfikujące żadnej ze stron lub treści zmierzające do dokonania transakcji poza platformą.
Dlaczego nie widzę opisu oferty?
Na naszej platformie opis oferty nie jest obligatoryjny. Jeśli sprzedawca uzna, że wszystkie niezbędne informacje są zawarte w atrybutach opisujących ogłoszenie, to nie ma obowiązku zamieszczać dodatkowej treści w formie opisu.
Potrzebuje przed zakupem atest / kartę katalogową do wglądu. Co mam zrobić?
Platforma umożliwia sprzedającym użytkownikom załączenie do oferty atestu / karty katalogowej produktu. Jeśli sprzedający załączył atest do oferty, znajdziesz go w dolnej części oferty w dokumentach "Do pobrania". Jeśli nie ma atestu / karty katalogowej w ofercie, zadaj pytanie sprzedającemu, czy udostępni Ci ten dokument przed zakupem.
Pamiętaj! Wiadomości pomiędzy użytkownikami transakcji powinny być zgodne z regulaminem i nie powinny zawierać informacji identyfikujące żadnej ze stron lub treści zmierzające do dokonania transakcji poza platformą.
Jak mogę oznaczyć ofertę, którą jestem wstępnie zainteresowany ?
Każda oferta posiada ikonkę "serduszko", która po naciśnięciu przenosi ofertę do "Schowka". Na głównej stronie, na samej górze znajduje się schowek, w którym przechowywane są wszystkie oferty, które oznaczyliśmy. Odznaczenie oferty polega na ponownym naciśnięciu ikonki serduszka, która usunie ze schowka oferty, które nas już nie interesują.
Jak mogę kupić przedmiot?
Jeśli jesteś zdecydowany na zakup naciśnij ikonkę koszyka lub z poziomu otwartej oferty wciśnij przycisk "Dodaj do koszyka". Następnie przechodzimy do głównej ikony "Koszyk" i wybieramy przycisk "Do kasy". Finalizujemy zakup poprzez wybór właściwych danych do wysyłki i faktury. Sprawdzamy rodzaj wybranej oferty, ilość, cenę, czas dostawy i warunki płatności. Jeśli wszystkie dane są poprawne, wybieramy przycisk "Potwierdź zamówienie". W tym momencie sprzedający otrzymuje informację o Twoim zamówieniu i zwrotnie poda ostateczne koszty wysyłki oraz potwierdzi zamówienie. Kupujący ostatecznie zatwierdza warunki sprzedaży wraz z kosztami transportu, co zamyka finalnie transakcję i strony przystępują do jej realizacji.
Czy sprzedający może anulować moje zamówienie?
Tak. Sprzedający ma obowiązek sprawdzić, czy nadal posiada w sprzedaży interesujący nas materiał i czy jest zgodny z zamówieniem. Jeśli podczas weryfikacji zamówienia okaże się, że jest jakaś niezgodność lub materiał w między czasie sprzedał się, sprzedający może anulować nam zamówienie wraz z odpowiednim komentarzem.
Czy mogę anulować zamówienie?
Tak. Sprzedający po otrzymanym zamówieniu potwierdza ostateczny koszt transportu i dostępność materiałów. Jeśli koszt transportu lub inny warunek sprzedającego w potwierdzeniu nie odpowiada kupującemu, może on anulować zamówienie.
Skąd będę znał status mojego zamówienia?
Każdy kolejny status akceptacji i przesunięcia zamówienia do realizacji jest dostępny na indywidualnym koncie użytkownika z w zakładce "Zakupy". Ponadto o zmianie statusu i informacjach od sprzedającego użytkownik jest informowany e-mailem.
Gdzie znajdę szczegóły mojego zamówienia?
Szczegóły każdego zamówienia można znaleźć w swoim koncie z zakładce "Zakupy". Wyszukujemy interesującą nas ofertę i naciskamy przycisk "Szczegóły".
Jak przefiltrować oferty wg. poszczególnych statusów?
W zakładce "Zakupy" występują różne statusy zamówienia, oznaczone w górnej części karty różnymi kolorami. Po naciśnięciu odpowiedniego kafelka z danym statusem, automatycznie dokonuje nam się filtrowanie ofert wg. wybranego statusu.
Która ze stron zamyka zakup na platformie?
Sprzedający zamyka transakcję na platformie, co powoduje przeniesienie oferty do zakończonych.
Czy istnieją inne formy płatności jak te, które oferuje sprzedający?
Aktualnie nie, natomiast jesteśmy w trakcie podpisywania umowy z zewnętrzną firmą, która w ciągu kilku tygodni umożliwi zakupy na naszej platformie za pomocą "odroczonej płatności" oraz "zakup na raty". O sfinalizowaniu tej transakcji poinformujemy użytkowników e-mailowo oraz podamy tą informację na stronie głównej www.waltoria.pl
Czy istnieją inne formy transportu jak te, które oferuje sprzedający?
Aktualnie nie, natomiast jesteśmy w trakcie rozmów z firmami spedycyjnymi, aby umożliwiły na naszej platformie dodatkowe opcje transportu, jak te, które oferują sprzedający.
Sprzedaż
W jaki sposób mogę sprzedawać na platformie swoje produkty?
Po zalogowaniu się, każdy użytkownik ma prawo sprzedawać swoje produkty. Przejdź do zakładki "Sprzedaż". Wybierz w górnym panelu zakładkę "Moje oferty" i naciśnij "Dodaj ofertę"
Jak dodać ofertę?
Przejdź do zakładki "Sprzedaż". Wybierz w górnym panelu zakładkę "Moje oferty" i naciśnij "Dodaj ofertę". Następnie, otworzy się formularz w którym należy wypełnić niezbędne pola, celem zamieszczenia oferty na platformie.
Czy wszystkie pola w formularzu dodawania oferty są obowiązkowe ?
Nie. Natomiast każda kategoria produktowa jest inna, co powoduje, że w różnych kategoriach obowiązkowe pola są różne.
Czy mogę załączyć atest / kartę katalogową wystawianego produktu?
Tak. Każda kategoria posiada opcję w której możesz załączyć plik pdf. z atestem lub kartą katalogową.
Czy muszę załączać zdjęcia oferty?
Nie. Zdjęcia nie są obowiązkowe. Pamiętaj natomiast, że znacząco zwiększają atrakcyjność Twojej oferty. Zatem rekomendujemy załączanie poglądowych zdjęć produktów.
Dlaczego nie widzę wszystkich opcji w formularzu dodawania oferty?
Aby zobaczyć wszystkie opcje dodawania oferty, należy w pierwszej kolejności wybrać "kategorię", a następnie "podkategorię", które aktywują odpowiednie atrybuty dla danej oferty.
Czy wszystkie pola są obowiązkowe?
Nie. W zależności od danej kategorii inne pola są obowiązkowe do wypełnienia.
Skąd będę wiedział, czy mam błąd w ofercie lub czy wypełnione zostały wszystkie obowiązkowe pola ?
Na końcu formularza widnieje przycisk "Zapisz". Należy go nacisnąć. Jeśli w ofercie będzie błąd lub pole, które musi być wypełnione, zostanie ono podświetlone na czerwono.
Czy opis oferty jest obowiązkowy?
Nie. Jeśli uznasz, że uzupełnione cechy produktu w formularzu są wystarczające, nie masz obowiązku dodawać opisu oferty. Pamiętaj natomiast, że krótki opis znacząco zwiększy atrakcyjność Twojej oferty. Zatem rekomendujemy zamieszczenie krótkiego opisu oferty.
Jak mam określić opcję dostawy?
Podczas wypełniania formularza oferty, na samym dole widnieje pole "Dodaj opcje dostawy". W tym miejscu sprzedający definiuje własne warunki transportu.
Co mam zrobić, jeśli nie jestem w stanie wycenić kosztów transportu w momencie wystawiania oferty?
Podczas wypełniania formularza oferty, na samym dole widnieje pole "Dodaj opcje dostawy". W tym miejscu sprzedający dodaje nową opcję i w uwagach wpisuje "Transport zostanie wyceniony indywidualnie" lub inne hasło zgodne z wymaganiami sprzedającego.
Czy kupujący może zapytać się o koszt transportu?
Tak. Kupujący w każdej ofercie ma możliwość zadania pytania sprzedającemu zgodnie z regulaminem. W tym miejscu może zapytać się także o koszt transportu podając tylko i wyłącznie kod pocztowy miejsca dostawy i ilość produktu, którą chce zakupić. Sprzedający zwrotnie odpowiada na wiadomość kupującego wyceniając indywidualnie koszt dostawy towarów.
Czy muszę podawać w ofercie przybliżony czas dostawy towarów?
Tak. To pole jest obowiązkowe. Jeśli nie jesteś pewien ile czasu zajmie Ci przygotowanie materiałów, załóż w ofercie górną granicę w ilości dni dostawy.
Co mam zrobić po zapisaniu swojej oferty?
Jeśli zapiszesz swoją ofertę, upewnij się, że wszystkie informacje są prawidłowo wpisane i zgodne z regulaminem. Masz możliwość edycji oferty lub samego podglądu. Jeśli oferta jest poprawna, naciśnij przecisk "Opublikuj". W tym momencie Twoja oferta jest przesyłana do administracji celem weryfikacji. Mamy 24h na sprawdzenie Twojej oferty, natomiast zazwyczaj trwa to znacznie krócej. Jeśli Twoja oferta jest poprawna, akceptujemy ją, a Ty otrzymasz e-maila informującego o aktywacji Twojej oferty. Jeśli stwierdzimy niezgodność, otrzymasz wiadomość e-mail z odpowiednim komentarzem.
Czy mam ograniczoną ilość ofert, które mogę wystawić?
Nie. Możesz wystawić nieograniczoną liczbę ofert na naszej platformie.
Gdzie znajdę poziom prowizji, który mnie obowiązuje ?
W panelu użytkownika, w zakładce sprzedaż wybierz z górnego menu "Prowizje i faktury". W tym miejscu zobaczysz cennik prowizji, który Ciebie obowiązuje oraz listę naliczonych opat prowizyjnych w ramach dokonanej sprzedaży na naszej platformie.
Czy mogę negocjować poziom prowizji?
Tak, jeśli Twoja miesięczna sprzedaż jest bardzo wysoka, możemy porozmawiać o indywidualnym poziomie prowizji dla Twojej firmy.
Gdzie zobaczę status moich sprzedanych produktów?
W panelu użytkownika, w zakładce "Sprzedaż" wybierz z górnego menu "Moja sprzedaż". W tym miejscu zobaczysz status Twoich poszczególnych zamówień. Zwróć uwagę, że kolorowe kafelki ze statusami są interaktywne. Po ich naciśnięciu automatycznie dokonuje się filtrowanie zamówień według wybranego filtra.
Jak wygląda przebieg zamówienia od momentu zakupu, aż po finalizację transakcji ?
Zakup materiału oraz etapy realizacji jego dostawy przebiegają zgodnie z poniżej wymienionymi etapami.
1. Kupujący umieszcza w koszyku wszystkie swoje produkty, którymi jest zainteresowany. Po sprawdzeniu poszczególnych pozycji i ilości, oraz pozostałych warunków dostawy finalizuje zamówienie poprzez naciśnięcie przycisku "Potwierdź zamówienia".
2. W tym momencie do sprzedającego wpływa zamówienie do jego panelu klienta na naszej platformie oraz otrzymuje e-maila z informacją o nowym zamówieniu.
3. Sprzedający przechodzi do zakładki "Sprzedaż" i z górnego menu wybiera "Moja sprzedaż". W tym miejscu widzimy całą historię sprzedaży.
4. Kolejnym krokiem jest przejście do niebieskiej zakładki "NOWE" i tutaj zobaczymy nowe zamówienia. Należy otworzyć wybraną ofertę poprzez naciśnięcie przycisku "Szczegóły"
5. Na tym etapie sprzedający ma dwie opcje:
a) jeśli wszystko jest zgodne i chcemy dokończyć transakcję, należy przejście do przycisku "Wyceń przesyłkę". W tym miejscu widzimy kod pocztowy kupującego, co pozwoli nam na potwierdzenie warunków dostawy, albo wycenę indywidualnego kosztu transportu. Jeśli mamy dodatkowe uwagi, należy je wpisać w pole "Informacje". Na końcu "Potwierdzamy zamówienie".
b) jeśli z jakiś przyczyn nie możemy sfinalizować transakcji w szczegółach oferty naciskamy przycisk "Anuluj zamówienie", co zamyka drogę zawarcia umowy obu stronom i ostatecznie anuluje całą transakcję.
6. W przypadku zatwierdzenia zamówienia, kwota za transport oraz dodatkowe informacje są przesyłane do kupującego, który otrzymuje e-maila o zmianie statusu oraz prośbę o ostateczne potwierdzenie transakcji.
7. Kupujący wybiera z zakładki "Moje zakupy" konkretne zamówienie i przechodzi do "Szczegóły". W tym miejscu kupujący widzi ostateczny koszt dostawy oraz ewentualne, dodatkowe informacje od sprzedającego. Jeśli warunki spełniają oczekiwania kupującego, należy wcisnąć "Zaakceptuj". Pojawi się tablica z podsumowaniem, którą należy potwierdzić. W tym momencie zamówienie jest ostatecznie zaakceptowane przez obie strony i ujawniają się stroną szczegółowe dane, niezbędne do przesłania towaru oraz niezbędnych dokumentów, w tym faktury VAT.
8. Sprzedający przystępuje do realizacji zamówienia i wysyłki towaru.
9. Po dostarczeniu towarów, sprzedający jest zobligowany do przejścia do szczegółów danej transakcji i dokonać "Zamknięcia zamówienia", co powoduje automatyczną zmianę statusu na zakończone.
Co powinienem zrobić w przypadku problemu z zamówieniem?
Należy skontaktować się bezpośrednio ze sprzedającym. Jeśli potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z nami, postaramy się wspólnie znaleźć rozwiązanie zaistniałej sytuacji.
W jakim miejscu mogę sprawdzić moje naliczone prowizję?
Prowizje i wystawione faktury za dany okres są dostępne na Twoim koncie w zakładce "Sprzedaż", a następnie przejdź do "Prowizje i faktury"
Jak często będę otrzymywać faktury za prowizję oraz z jakim terminem płatności?
Faktury są wystawiane raz w miesiącu, najpóźniej do 10 tego każdego następnego miesiąca. Termin płatności wynosi 14 dni.
Czy załączony atest lub karta techniczna będzie chroniona przed niewłaściwym użyciem dokumentu?
Tak. Załączone pliki podczas procesu dodawania oferty otrzymują automatycznie nasz znak wodny, który chroni je przed niewłaściwym użyciem przez osoby trzecie.
Pozostałe
Gdzie mogę zgłosić swoje uwagi, problemy, możliwości udoskonalenia platformy ?
W każdej sprawie możesz do nas napisać bok@waltoria.pl lub skorzystać z formularza kontaktowego. Na e-maila odpowiadamy 7 dni w tygodniu!
Jakie są konsekwencje naruszenia regulaminu platformy Waltoria.pl ?
Regulamin firmy Waltoria.pl to zbiór zasad, które obowiązują wszystkich na naszej platformie. Istnieje po to, by zapewniać jasne warunki i bezpieczeństwo korzystania z serwisu. Jeśli naruszysz nasze zasady, możemy podjąć określone kroki, które są opisane w naszym regulaminie. Zaczynając od upomnień i ostrzeżeń, po ograniczenie funkcjonalności konta lub nawet jego zamknięcie.
Co zrobić jeśli mam dużo pozycji do wprowadzenia na sprzedaż, a nie mam
Jeśli chcesz wystawić materiał na sprzedaż, a nie masz ludzi, którzy to dla Ciebie zrobią, skontaktuj się z nami! Wycenimy dodatkową usługę i wprowadzimy Twój materiał za Ciebie.
Czy jest dostępne API do platformy Waltoria.pl ?
Aktualnie trwają prace nad stworzeniem dedykowanego API do platformy, które ułatwi sprzedaż. Jak tylko będzie dostępne, poinformujemy o tym fakcie wszystkich użytkowników dedykowanym e-mailem oraz zamieścimy takową informację na stronie www.waltoria.pl
Zespół Waltoria.pl